Tanec Praha zve na vzdělávací a tvořivý seminář určený pro taneční lektory pracující s dětmi, pedagogy taneční a pohybové výchovy na ZŠ a ZUŠ a studenty příslušných oborů zajímající se o práci s dětmi.
V pořadí 13. seminář představí inspirativní osobnost, německo-izraelského choreografa Liora Shneiora, který ve své práci často propojuje umění se vzděláváním a pracuje s dětmi i dospívajícími z různých sociálních skupin. Formou intenzivního workshopu seznámí účastníky s originální metodou tanečního mixpultu, inspirovanou Maike Plathovou, která umožňuje taneční tvorbu mladým lidem i bez nutnosti tanečního vzdělání (2. stupeň ZŠ). Zajímavou osobností pro konzultaci v oblasti pedagogiky bude na semináři Karin Korčáková, učitelka v Montessori programu ZŠ Na Beránku. Ta účastníkům přiblíží možnosti komunikace mezi učitelem a dítětem a partnerský přístup ve výchově, i v složitějších situacích v rámci třídního kolektivu.
Seminář je součástí projektu Tanec školám, který přináší od roku 2006 dětem do škol kreativní pohybovou výuku, kterou školy mohou zařadit například v rámci doplňujícího předmětu Taneční a pohybová výchova (TPV). Semináře nezajišťují kvalifikaci lektorů TPV, ale zaměřují se primárně na doplňující poznatky a nové inspirace, které mohou obohatit výuku a vůbec tvořivou pohybovou práci ve větším dětském kolektivu.
Lior Shneior o kreativní metodě taneční mixpult:
Taneční mixpult (mixér) je sadou velkých karet, které mají za cíl přiblížit tanec každému, kdo má zájem experimentovat s tancem a choreografickými metodami bez nutnosti jakéhokoli tanečního vzdělání. Studenti se jejich pomocí sami stávají režiséry/choreografy.
Metoda vznikla díky spolupráci s divadelní pedagožkou Maike Plathovou, která koncept „mixpultu“ vyvinula a již dříve publikovala několik sad karet s různými tématy. Ve své práci se Maike Plathová zaměřuje jak na participativní tvorbu s teenagery, tak na koncept „open Knowledge“ (sdílené znalosti), který je esencí „tanečního mixpultu“.
„Mixpult“ je skvělou technikou pro každého, kdo rád experimentuje s taneční kompozicí.
Na přední straně každé karty je klíčové slovo označující nějaký pohyb nebo choreografický prvek. Na zadní straně karty je vysvětlení tohoto prvku. Karty se následně rozloží na zem a studenti s nimi mohou samostatně experimentovat a vytvářet vlastní choreografie.
Zmíněné metody jsou založeny na zkušenostech, které Lior Shneior získal jako lektor pohybu a choreografie, kdy učil studenty, jak pracovat s tanečními a choreografickými prvky.
Díky této praxi vyvinul vlastní metody pro práci s taneční kompozicí a choreografické techniky v různých kontextech.
Předběžný harmonogram: sobota 21. 1. 9.00 – 18.30 a neděle 22. 1. 9.00 – 15:30
Kde: Studio Krenovka, Husitská 22, Praha 3
Přihlašování: formulář ZDE
Info: martina.filinova@tanecpraha.eu
Účastnický poplatek: 1800 Kč /student: 1000 Kč
Workshop bude v angličtině s tlumočením, konzultace s Karin Korčákovou v českém jazyce.
Kapacita workshopu je omezená.
Lektoři:
Lior Shneior
Německo-izraelský choreograf, tanečník a lektor pohybu se narodil v kibucu v Izraeli. Vystudoval tanec na Folkwang Hochschule v Essenu a poté v letech 2008 - 2012 působil jako tanečník a choreograf v New Yorku. Nyní žije od roku 2012 v Berlíně, kde je uměleckým ředitelem projektu Berlin Moves. Od roku 2016 spolupracoval s více než 300 mladými choreografy a umělci. Díky tomu se mu podařilo vytvořit jedinečné propojení mezi pouličními umělci, mediálními umělci, módními dizajnéry, zpěváky a skladateli, mezi street dancem a vážnou hudbou, underground scénou, popem a vysokou kulturou. Jeho práce se záměrně pohybuje na pomezí umělecké a vzdělávací činnosti.
Tanz-Mischpult video trailer 1
Tanz-Mischpult video trailer 2
www.liorshneior.com
www.berlinmoves.com
Mgr. Karin Korčáková
Učitelka v Montessori programu v ZŠ Na Beránku v Praze 12 - koordinátorka 1. trojročí.
„Karin dle svých slov nikdy neměla sen učit, a tak má maturitu z analytické chemie a praxi v roztodivných firmách spojených s chemií či obchodem. Až narození vlastních dětí ji dovedlo k úvahám o školství, o nerovných vztazích mezi učiteli a žáky, o přípravě na život v měnící se společnosti… a není divu, že ji oslovila pedagogika Marie Montessori.
Absolvovala diplomový kurz Montessori pedagogiky a postupně se do tohoto světa nechala vtáhnout. Nejprve jako spolulektorka v dětské skupince, později jako asistentka v Montessori třídě v ZŠ Na Beránku. Tam nakonec začala i s učitelskou dráhou. Dálkově vystudovala speciální pedagogiku na Univerzitě Jana Amose Komenského a na Katolické univerzitě v Ružomberku. Ve škole nakonec zakotvila v prvním trojročí, kde učí již od roku 2010.“
Absolvovala mnoho kurzů s tématikou Montessori vzdělávání, dále působila jako provázející učitelka v programu Učitel naživo, nebo v projektu Kreativním partnerstvím za rovné příležitosti - Škola pro budoucnost (https://www.erudio-montessori.cz/kopie-z-petra-miticka/).
Se vzděláváním úzce souvisí i komunikace mezi učitelem a dítětem. První kurz o partnerském přístupu ve výchově a vzdělávání absolvovala v dnes již notoricky známém přístupu Respektovat a být respektován u psycholožky PhDr. Jany Nováčkové. Mezi nejdůležitější kurzy řadí kurzy MBTI Jiřiny Majerové, na kterých se naučila, že díky typologii lze lépe pochopit chování a myšlení lidí různých osobnostních typů. Další dovednosti v tématech vedení dětí k odpovědnosti a samostatnosti a práce s vlastními emocemi získávala v kurzech Michala Dubce.