Together Alone – triptych

Yana Reutova (UA/CZ)

26

Březen

Část I - Lost

Koncept, choreografie: Yana Reutova (UA/CZ)

Účinkující: Nika Horiacha (UA), Olena Korotkova, Anastasiia Pavlovska, Yana Reutova, Valeriia Tsvirkunova (UA/CZ)

Světelný design: Pavel Kotlík (CZ)

Hudba: Balaklava Blues (CA/UA), Tomáš Kerle (CZ)

Poezie: Anton Ovchinnikov (UA)

Recitace: Olesa Usata (UA)

Délka: 20 min

Premiéra 1. verze: 20. 1. 2023 PONEC, nová verze: předpremiéra 21. 7. 2023 Cortona, Kilowatt festival (IT), oficiální premiéra 30. 9. 2023 PONEC

Produkce:  Soňa Rizmanová (CZ)

Producent: Tanec Praha z.ú. / PONEC - divadlo pro tanec

 

Část II - Invisible Traces

Koncept: Yana Reutova (UA/CZ)

Choreografie: Yana Reutova (UA/CZ) spolu s performery: Jitkou Čechovou, Kateřinou Jabůrkovou, Žanetou Musilovou, Lukasem Blissem  Blahou (CZ)

Účinkující: Jitka Čechová, Žaneta Musilová, Lukas Bliss Blaha (CZ)

Hudba: Tomáš Kerle (CZ)

Scénografie / objekt: Lucie Podroužková & Štěpán Rubáš (CZ)

Délka: 20 min

Premiéra: 27. 5. 2023 Žižkovské mezidvorky / Krenovka

Výkonná produkce:  Soňa Rizmanová (CZ)

Produkce: Tanec Praha z.ú. / PONEC - divadlo pro tanec

 

Část III - Paradoxical Bodies

Koncept, choreografie: Yana Reutova (UA/CZ)

Inspirováno: Together Alone / Část III - Endless Talks, které společně vytvořili Yana Reutova (UA/CZ) a Souleymane Ladji Kone (BF)

Účinkující: Yana Reutova (CZ/UA), Nika Horiacha (UA)

Dramaturgie: Jitka Pavlišová (CZ)

Světelný design: Pavel Kotlík (CZ)

Hudba, zvukový design: Tomáš Kerle (CZ)

Kostýmy: Barbora Kotěšovcová (CZ)

Délka: 20 min

Premiéra:  26. 3. 2024 PONEC - divadlo pro tanec

Výkonná Produkce:  Soňa Rizmanová (CZ)

Produkce: TTanec Praha z.ú. / PONEC - divadlo pro tanec

 

Poděkování: Krenovce, SUDOP Real, Aerowaves a Yvoně Kreuzmannové s celým týmem Tance Praha

Za finanční podpory: Tanec Praha z.ú. / PONEC - divadlo pro tanec, Hlavní město Praha, Ministerstvo kultury ČR, Národní plán obnovy, NextGenerationEU, Krenovka, SUDOP REAL

 

   

      

 

Projekt byl realizován za finanční spoluúčasti EU prostřednictvím Národního plánu obnovy a Ministerstva Kultury ČR.

Jak se vyrovnat s tíživým pocitem samoty? Jak ho vysvětlit? A proč je občas nejsilnější právě ve chvílích, kdy jsme obklopeni lidmi? I když jsme spolu, nakonec jsme v životě každý sám za sebe. Někdy je to jednodušší cesta. Být spolu totiž vyžaduje otevřenost myšlenkám, názorům, ochotu naslouchat a dělat kompromisy. Co přinesou nečekaná setkání a křížení osudů? A znamená fyzická blízkost i blízkost emocionální? 

Triptych je reflexí autorky náhodných uměleckých setkání během pobytu v Praze, kam před dvěma lety uprchla před válkou.

 

Část I. - Lost 

Jejich příběhy jsou různé, jedno ale mají společné, všechny utekly z okupované země a jsou denně konfrontovány s traumatem, nejistotou a obavami, které přináší status uprchlíka v cizí zemi. Nad vodou je drží jejich kreativita, možnost tvořit a příležitost najít si novou komunitu – uměleckou rodinu.
Pět ukrajinských tanečnic, vytržených ze svých domovů, je tady a teď. Každá sama za sebe a přece spolu.

První část triptychu přibližuje tvorbu i dalších ukrajinských umělců. Inspiruje se verši Antona Ovchinnikova napsanými po vypuknutí války přímo v Kyjevě a hudbou ukrajinské radikální protiputinovské kapely Balaklava Blues sídlící v Kanadě. O doladění zvukové atmosféry se postaral Tomáš Kerle.

 

Část II. - Invisible Traces

Otisky prstů, změť nenápadných linií, skrývající v sobě naši jedinečnost i genetické dědictví. Neviditelné stopy, nevědomky zanechané v našem okolí, na věcech i lidech. I my jsme jimi pokrytí. Zanechali je na nás jiní, na povrchu, ale i uvnitř, jako letmé důkazy prožité blízkosti. Tato neviditelná spojení vytváříme každý den, jsme jejich nositeli, ať už bezděčně nebo z vlastní vůle. 

Na vytvoření tria, inspirovaného tvarem předmětu „barre“ absolventů Akademie výtvarných umění, který může evokovat např. otisk prstu, se podíleli čeští performeři Jitka Čechová, Katy Jabůrková, Žaneta Musilová a Lukas Bliss Blaha.

 

Část III. -  Paradoxical Bodies

V komplexní podstatě lidského těla hrají klíčovou roli adrenalin a endorfiny, které v harmonii definují naše fyziologické a emocionální procesy. Jsou to protagonisté probíhajícího vnitřního dramatu,v němž rovnováha a vzájemné působení těchto dvou hormonů hrají klíčovou roli.

Inspirací pro „Paradoxical Bodies" byl původní duet „Endless Talks” s Ladjim Konem (BF), kde se Yana rozhodla přenést ženský princip za hranice energie muže a ženy a propojit tak dvě odlišné kultury. Nový duet s Nikou Horiachou zobrazuje dvě zcela odlišné povahy a prožitky: endorfin a adrenalin. Přestože jsou obě ženy v souladu, mohou být zároveň velmi odlišné. 

 

https://divadloponec.cz/cs/yana-reutova-coll

​​ ​

Vstupenky

    

26

Březen

Together Alone – triptych

PONEC - divadlo pro tanec (Praha)
20:00
Koupit vstupenku
Přidat do kalendáře 26-03-2024 20:00 26-03-2024 20:00 Czech republic/Europe Together Alone – triptych Jak se vyrovnat s tíživým pocitem samoty? Jak ho vysvětlit? A proč je občas nejsilnější právě ve chvílích, kdy jsme obklopeni lidmi? I když jsme spolu, nakonec jsme v životě každý sám za sebe. Někdy je to jednodušší cesta. Být spolu totiž vyžaduje otevřenost myšlenkám, názorům, ochotu naslouchat a dělat kompromisy. Co přinesou nečekaná setkání a křížení osudů? A znamená fyzická blízkost i blízkost emocionální?  Triptych je reflexí autorky náhodných uměleckých setkání během pobytu v Praze, kam před dvěma lety uprchla před válkou.   Část I. - Lost  Jejich příběhy jsou různé, jedno ale mají společné, všechny utekly z okupované země a jsou denně konfrontovány s traumatem, nejistotou a obavami, které přináší status uprchlíka v cizí zemi. Nad vodou je drží jejich kreativita, možnost tvořit a příležitost najít si novou komunitu – uměleckou rodinu. Pět ukrajinských tanečnic, vytržených ze svých domovů, je tady a teď. Každá sama za sebe a přece spolu. První část triptychu přibližuje tvorbu i dalších ukrajinských umělců. Inspiruje se verši Antona Ovchinnikova napsanými po vypuknutí války přímo v Kyjevě a hudbou ukrajinské radikální protiputinovské kapely Balaklava Blues sídlící v Kanadě. O doladění zvukové atmosféry se postaral Tomáš Kerle.   Část II. - Invisible Traces Otisky prstů, změť nenápadných linií, skrývající v sobě naši jedinečnost i genetické dědictví. Neviditelné stopy, nevědomky zanechané v našem okolí, na věcech i lidech. I my jsme jimi pokrytí. Zanechali je na nás jiní, na povrchu, ale i uvnitř, jako letmé důkazy prožité blízkosti. Tato neviditelná spojení vytváříme každý den, jsme jejich nositeli, ať už bezděčně nebo z vlastní vůle.  Na vytvoření tria, inspirovaného tvarem předmětu „barre“ absolventů Akademie výtvarných umění, který může evokovat např. otisk prstu, se podíleli čeští performeři Jitka Čechová, Katy Jabůrková, Žaneta Musilová a Lukas Bliss Blaha.   Část III. -  Paradoxical Bodies V komplexní podstatě lidského těla hrají klíčovou roli adrenalin a endorfiny, které v harmonii definují naše fyziologické a emocionální procesy. Jsou to protagonisté probíhajícího vnitřního dramatu,v němž rovnováha a vzájemné působení těchto dvou hormonů hrají klíčovou roli. Inspirací pro „Paradoxical Bodies" byl původní duet „Endless Talks” s Ladjim Konem (BF), kde se Yana rozhodla přenést ženský princip za hranice energie muže a ženy a propojit tak dvě odlišné kultury. Nový duet s Nikou Horiachou zobrazuje dvě zcela odlišné povahy a prožitky: endorfin a adrenalin. Přestože jsou obě ženy v souladu, mohou být zároveň velmi odlišné.    https://divadloponec.cz/cs/yana-reutova-coll ​​ ​ Husitská 24A/899 Praha Česká republika
Foto: Vojtěch Brtnický
Foto: Vojtěch Brtnický

#tanecpraha