premiéra
Část I - Lost (Ztraceni):
Koncept, choreografie: Yana Reutova (UA/CZ)
Interpretace: Veronika Horiacha/Diana Khruhsch, Olena Korotkova, Anastasiia Pavlovska, Yana Reutova, Valeria Tsvirkunova (UA/CZ)
Hudba: Balaklava Blues (CA/UA), Tomáš Kerle (CZ)
Poezie: Anton Ovchinnikov (UA)
Recitace: Olesa Usata (UA)
Produkce: Tanec Praha / PONEC – divadlo pro tanec
Délka: 20 min
Premiéra: 20. 1. 2023 PONEC, předpremiéra: 25. 11. 2022 PONEC, nová verze: 21. 7. 2023 Cortona, Kilowatt festival (IT)
Část II - Invisible Traces (Neviditelné stopy):
Koncept: Yana Reutova (UA/CZ)
Choreografie: Yana Reutova (UA/CZ) spolu s performery: Jitka Čechová, Kateřina Jabůrková, Lukas Bliss Blaha (CZ)
Interpretace: Jitka Čechová, Kateřina Jabůrková / Žaneta Musilová, Lukas Bliss Blaha / David Králík (CZ)
Hudba: Tomáš Kerle (CZ)
Scénografie / objekt: Lucie Podroužková & Štěpán Rubáš (CZ)
Délka: 20 min
Premiéra: 27. 5. 2023 Žižkovské mezidvorky / Krenovka
Část III - Endless Talks (Nekonečné rozhovory):
Choreografie, koncept, tanec: Yana Reutova (UA/CZ) and Souleymane Ladji Kone (BF)
Hudba: Tomáš Kerle (CZ)
Scénografie: Soly Volna (CZ)
Délka: 20 min
Premiéra: 21. 7. 2023 Cortona, Kilowatt festival (IT), předpremiéra 18. 7. 2023 PONEC - divadlo pro tanec
Together Alone triptych:
Produkce: Tanec Praha / PONEC – divadlo pro tanec
Světelný design: Dominik Šimurda (CZ)
Spolupráce na světelném konceptu a technická supervize: Katarína Morávek-Ďuricová (CZ)
Mentoring: Maja Hriešik (SK)
Za podpory: MK ČR, MHMP, SFK, EFFEA
Poděkování autorky: Art Centru Krenovka, SUDOP Real, Aerowaves a Yvoně Kreuzmannové s celým týmem Tance Praha
Jak se vyrovnat s tíživým pocitem samoty? Jak ho vysvětlit? A proč je občas nejsilnější právě ve chvílích, kdy jsme obklopeni lidmi?
I když jsme spolu, nakonec jsme v životě každý sám za sebe.
Někdy je to jednodušší cesta. Být spolu totiž vyžaduje otevřenost myšlenkám, názorům, ochotu naslouchat a dělat kompromisy.
Co přinesou nečekaná setkání a křížení osudů? A znamená fyzická blízkost i blízkost emocionální?
Část I. - Lost (Ztraceni)
Jejich příběhy jsou různé, jedno ale mají společné, všechny utekly z okupované země a jsou denně konfrontovány s traumatem, nejistotou a obavami, které přináší status uprchlíka v cizí zemi. Nad vodou je drží jejich kreativita, možnost tvořit a příležitost najít si novou komunitu – uměleckou rodinu.
Pět ukrajinských tanečnic, vytržených ze svých domovů, je tady a teď. Každá sama za sebe a přece spolu.
První část triptychu přibližuje tvorbu i dalších ukrajinských umělců. Inspiruje se verši Antona Ovchinnikova napsanými po vypuknutí války přímo v Kyjevě a hudbou ukrajinské radikální protiputinovské kapely Balaklava Blues sídlící v Kanadě. O doladění zvukové atmosféry se postaral Tomáš Kerle.
Část II. - Invisible Traces (Neviditelné stopy)
Otisky prstů, změť nenápadných linií, skrývající v sobě naši jedinečnost i genetické dědictví. Neviditelné stopy, nevědomky zanechávané v našem okolí, na věcech i lidech. I my jsme jimi pokryti. Zanechali je na nás jiní, na povrchu, ale i uvnitř, jako letmé důkazy prožité blízkosti. Tato neviditelná spojení vytváříme každý den, jsme jejich nositeli, ať už bezděčně nebo z vlastní vůle.
Na vytvoření tria, inspirovaného tvarem předmětu „barre“ absolventů Akademie výtvarných umění, který může evokovat např. otisk prstu, se podíleli čeští performeři Jitka Čechová, Katy Jabůrková a Lukas Bliss Blaha.
Část III. - Endless Talks (Nekonečné rozhovory)
Jsou naše životy vedeny osudem, náhodami, nebo souhrnem vědomých rozhodnutí, která činíme? A jak se naše cesty změní, pokud se nám naskytne příležitost po nich nekráčet o samotě, ale ruku v ruce s někým dalším?
Pohybový výzkum pro 3. díl triptychu začal s Ladjim Konem z Burkiny Faso v listopadu 2022. Z příležitostného setkání a dlouhých rozhovorů o kulturních hodnotách, tradicích a vnímání tance v tak odlišných zemích, jako je Ukrajina a Burkina Faso, vznikl unikátní duet. Tvůrčí tým doplnil během rezidence v Praze český hudebník Tomáš Kerle, jehož hudba se stala propojujícím prvkem celého triptychu.