Koncept, choreografie
Renan Martins
Tvorba
Martina Hajdyla Lacová, Tereza Ondrová, Karolína Hejnová / Helena Araújo, Jaro Ondruš, Nathan Jardin
Tančí
Tereza Ondrová, Helena Araújo, Nathan Jardin, Víctor Pérez Armero
Light design
Katarína Ďuricová
Produkce
ME-SA, danceWATCH / Karolína Hejnová
Produkční asistence
Lucie Nováková
PR servis
Linda Průšová
Koprodukce
Lofft – das Theater, Tanec Praha / PONEC – divadlo pro tanec
Za podpory
Magistrát hlavního města Prahy, Ministerstvo kultury České republiky, Praha 3, Kreativní Evropa, European Dancehouse Network, Tanec Praha / PONEC – divadlo pro tanec, ALT@RT z. ú., Lofft – das Theater, Stadt Leipzig, Kulturamt, Sächsisches Staatsministerium für Wissenschaft und Kunst, Kulturstiftung des Freistaattes Sachsen
Délka
50 min
Nové uvedení
Jaké to je, když něco očekáváme? REPLAY se zaobírá propastí mezi akcí a reakcí, zklamáním i uspokojením.
Pětice tanečníků uvádí svá těla do pohybu jako by je poháněly nekonečné příběhy, záhadné události i prožitá traumata. Společně se snaží rozlousknout hádanky, vyřešit rébusy a složit tak celkový obraz.
Po deseti letech strávených v Evropě se brazilský choreograf Renan Martins ohlíží zpět a reviduje evropská klišé spojená s latinskoamerickou kulturou. Za pomoci vášnivých, pestrobarevných a přehnaně dramatických útržků vytváří představení, v němž se celkový význam vyjeví až jako podivuhodná skládačka nejrůznějších významotvorných akcí.
Společně se souborem ME-SA a světelnou designérkou Katarínou Ďuricovou přivádí diváky i performery do prostoru, který je stejně tak tragický jako komický, romantický i suchopárný a výpravný i absurdní zároveň. REPLAY je druhou spoluprací ME-SY a Renana Martinse.
Jejich první projekt „Let Me Die In My Footsteps“ byl zařazen na prestižních seznam 20 evropských prioritních představení sítě Aerowaves pro rok 2016.
Z recenzí
"Herecký talent a schopnost exprese jsou nevyhnutelné, interpreti se posunují ke svým limitům a jejich projev začíná fascinovat. (...)"
Lucie Kocourková, Opera Plus
"(...)Performeři fungují nejen jako pětice individualit v různých psychických rozpoloženích, ale i ve společných formacích jako celek, jako jeden organismus. Energie v sále nabírá na intenzitě, když se pustí do improvizovaného slovního fotbalu, při němž vznikají absurdní a odlehčené situace.
Tanečníci se neustále setkávají a klesají na zem, nastavují si navzájem dlaně, otevírají náruče, a jeden druhému tak pomáhají zmírnit pády. V opakujících se smyčkách, znovu a znovu."
Johana Mücková, ČT24
"Tanečníci si s dojemnou vřelostí a naivitou nastavovali dlaně, aby do nich mohli vzájemně složit hlavu, a zmírnit tak pád, ke kterému od začátku nevyhnutelně směřovali.
(…)Renan Martins je talentovaný a přináší do Prahy opět svěží vítr."
Daniela Machová, Taneční aktuality