28

Květen

Choreografie, koncept

Dora Sulženko Hoštová

Interpretace

Dora Sulženko Hoštová, Jan Čtvrtník, Tomsa Legierski, Valentin Verdure.

Hudba

Johana Ožvold

Light design

František Fabián

Scénografie

Dáda Němeček

Kostýmy

Johana Krůfová

Koprodukce

Tanec Praha z.ú. / PONEC - divadlo pro tanec

Délka představení

 60min.

Recenze tanečního představení, to je něco jako dech mrtvé milenky. Chápeme, že je nečtete. Nám občas někdo vypráví o těch, které psaly o nás. V jedné se prý psalo, že máme dobře nastavený proces. To je pozitivní, ne? Tak jsme si řekli, že po Procesu uděláme sequel. Dvojku. Pokračování, když ten proces tak dobře šlape. (Vlastně to bude, ale to je opravdu ještě tajný, dohromady trilogie o zmatení z tvorby, matení diváků a pomatení recenzentů, ale to nikomu neříkejte, trilogie jsou teď v módě, tak ať nikdo nekřičí, že kopírujeme). Pokračování = větší rozpočet = víc herců = větší pohoda. Těšte se. Jen tancovat už nestačí, sestava je následující: tanečnička + divadelník + cirkusák + pantomimec.

Pokračování = PROGRES.

 

Tři otázky pro Doru Sulženko Hoštovou:

Progres je jakýmsi pokračováním tvého předchozího úspěšného projekt Proces, nemýlím-li se? V čem na něj navazuje a v čem ho dále rozvíjí?

Dora Sulženko Hoštová: Ano, je to tak, Progres navazuje na předchozí představení Proces, které vzniklo roku 2014. Zdálo se nám, že to téma, které jsme otevřeli v Procesu, zdaleka není vyčerpané a možná stojí za to ho ještě trochu potrápit. Zároveň se mi líbila ta představa pokračování (trend jsou teď seriály, divadelní, taneční, pohybové trilogie, filmové I, II, III…), už jen tohle samotné označení POKRAČOVÁNÍ – udělat z něčeho DVOJKU, mi přijde úsměvné a zapadá do našeho konceptu. V Progresu navazujeme na stejný princip jako v Procesu, tentokrát však do hry přišli další dva performeři (mim a cirkusák). To samo o sobě vedlo k nápadu, že jsme Progres rozšířili o další divadelní žánry. Nedotýkáme se nyní jen tance, ale divadla obecně.

Je Progres spíše taneční, nebo pohybové dílo?
Nechtěla bych Progres definovat tak či onak. Snažíme se bořit hranice a propojit nenásilně všechny žánry.

Jak probíhají v rámci týmu přípravy? Jak se těšíte na premiéru?
Přípravy probíhají intenzivně. Jelikož se každý z nás dotkne v představení toho, s čím se do té doby profesionálně nepotkal, musí se naučit a poprat s něčím novým. Premiéra se blíží a my se těšíme a zároveň jsme si vědomi, jaká může mít DVOJKA rizika. :-)

Vstupenky

28

Květen

Progres

PONEC - divadlo pro tanec
20:00
Koupit vstupenku
Přidat do kalendáře 28-05-2019 20:00 28-05-2019 20:00 Czech republic/Europe Progres Recenze tanečního představení, to je něco jako dech mrtvé milenky. Chápeme, že je nečtete. Nám občas někdo vypráví o těch, které psaly o nás. V jedné se prý psalo, že máme dobře nastavený proces. To je pozitivní, ne? Tak jsme si řekli, že po Procesu uděláme sequel. Dvojku. Pokračování, když ten proces tak dobře šlape. (Vlastně to bude, ale to je opravdu ještě tajný, dohromady trilogie o zmatení z tvorby, matení diváků a pomatení recenzentů, ale to nikomu neříkejte, trilogie jsou teď v módě, tak ať nikdo nekřičí, že kopírujeme). Pokračování = větší rozpočet = víc herců = větší pohoda. Těšte se. Jen tancovat už nestačí, sestava je následující: tanečnička + divadelník + cirkusák + pantomimec. Pokračování = PROGRES.   Tři otázky pro Doru Sulženko Hoštovou: Progres je jakýmsi pokračováním tvého předchozího úspěšného projekt Proces, nemýlím-li se? V čem na něj navazuje a v čem ho dále rozvíjí? Dora Sulženko Hoštová: Ano, je to tak, Progres navazuje na předchozí představení Proces, které vzniklo roku 2014. Zdálo se nám, že to téma, které jsme otevřeli v Procesu, zdaleka není vyčerpané a možná stojí za to ho ještě trochu potrápit. Zároveň se mi líbila ta představa pokračování (trend jsou teď seriály, divadelní, taneční, pohybové trilogie, filmové I, II, III…), už jen tohle samotné označení POKRAČOVÁNÍ – udělat z něčeho DVOJKU, mi přijde úsměvné a zapadá do našeho konceptu. V Progresu navazujeme na stejný princip jako v Procesu, tentokrát však do hry přišli další dva performeři (mim a cirkusák). To samo o sobě vedlo k nápadu, že jsme Progres rozšířili o další divadelní žánry. Nedotýkáme se nyní jen tance, ale divadla obecně. Je Progres spíše taneční, nebo pohybové dílo? Nechtěla bych Progres definovat tak či onak. Snažíme se bořit hranice a propojit nenásilně všechny žánry. Jak probíhají v rámci týmu přípravy? Jak se těšíte na premiéru? Přípravy probíhají intenzivně. Jelikož se každý z nás dotkne v představení toho, s čím se do té doby profesionálně nepotkal, musí se naučit a poprat s něčím novým. Premiéra se blíží a my se těšíme a zároveň jsme si vědomi, jaká může mít DVOJKA rizika. :-) Husitská 24A/899 Praha Česká republika
( Photo: Vojtěch Brtnický)
( Photo: Vojtěch Brtnický)
( Photo: Vojtěch Brtnický)
( Photo: Vojtěch Brtnický)
( Photo: Vojtěch Brtnický)
( Photo: Vojtěch Brtnický)

#tanecpraha