Petr Tyc

Vystudoval klasický tanec na pražské Taneční konzervatoři a choreografii na Hudební fakultě múzických umění u Pavla Šmoka. Své vzdělání dále rozvíjel studijním pobytem u Merce Cunninghama v New Yorku, později studiem tvůrčího psaní na Literární akademii a Kulturní a sociální antropologii na ZČU v Plzni.

V letech 1983-92 působil jako tanečník v Pražském komorním baletu Pavla Šmoka, v letech 1992-94 v předním britském souboru Rambert Dance Company v Londýně. Spolupracoval zde s choreografy, jakými jsou Jiří Kylián, Gerhard Bohner, Richard Alston, Siobhan Davies a Christopher Bruce. Od roku 1994 působí jako nezávislý choreograf, tanečník a pedagog. Dva roky vyučoval jevištní pohyb na pražské Divadelní akademii múzických umění a stejnou dobu učil moderní tanec na Taneční katedře HAMU v Praze. V roce 2000 vedl taneční soubor Divadla F. X. Šaldy v Liberci. Založil a 12 let vedl jazykovou školu, založil a řídí projekt CinemaLingua.

Vytvořil přes 20 choreografických děl, několik činoherních a operních režií, mimo jiné: pro Divadlo F. X. Šaldy v Liberci inscenaci To málo, co vím o Sylfidách, za kterou získal roku 2002 Cenu SAZKY za objev v tanci, pro Hadivadlo v Brně autorskou inscenaci Mirka (Dal Bůh člověku sexualitu, aby se z ní radoval?), ve Státní opeře Praha vytvořil režii a choreografii ke Glassově opeře Pád domu Usherů, pro uvádění v kostele vytvořil choreografii Čtyři Biblické tance pro varhany a dva tanečníky na hudbu Petra Ebena, v Divadle Komedie režíroval hru Neila LaButa Tvar věcí, v Národním divadle v rámci projektu Bouda hru Faidra (Z lásky) od Sarah Kane, ve spolupráci s orchestrem Agon vytvořil choreografii a režii k představení Ithaka 2.888, (realizace grafické partitury „Odysseia“ Anestise Logothetise). Dílo bylo uvedeno v rámci Pražského jara 1996 a Festivalu soudobé hudby Varšavský podzim.




#tanecpraha