Autor, režie, choreografie
Petr Tyc
Účinkují
tanečníci Lenka Kniha Bartůňková, Tereza Hradílková, Radim Peška a herec Jiří Černý
Hudba (s použitím skladby Astora Piazzoly)
Tomáš Procházka
Světelný design
Jan Komárek
Kostýmy
Marjetka Kürner Kalous
Spolupráce na tvorbě úvodního filmu
Virginie Thérèse Colombe
Dramaturgická spolupráce
Linda Dušková
Spolupráce na realizaci, sběr a zpracování materiálu k tématu
Hana Strejčková
Koproducent
Tanec Praha z.ú./PONEC-divadlo pro tanec
Představení vzniklo za podpory
Hlavní město Praha, Ministerstvo kultury České republiky, Nadace Život Umělce
Mezi útržky z řeči milenců se odehraje příběh milostného trojúhelníku.
miluji tě protože tě miluji nelze překonat tuto výpověď: jsem fascinován raněného či spokojeného přepadá mě někdy touha podlehnout rozplývám se padám odtékám taji mám úzkost z telefonu který nezvoní ať volá kdokoli poznávám milovaný hlas rozptýlení milostné touhy nezabít se nevlastnit druhého*
Představení je volně inspirované novelou Juliana Barnese Jak to vlastně bylo? (Talking it Over) a jsou v něm použity úryvky z knihy Rolanda Barthese Fragmenty milostného diskurzu.
Řečtina má pro lásku devět různých slov: porneia, mania, eros, philia, storgé, harmonia, eunia, charis, agapée. O čem mluvíte vy, když mluvíte o lásce?
*úryvky z knihy Rolanda Barthese Fragmenty milostného diskurzu
V představení se mluví česky.
Tři otázky pro Petra Tyce:
Můžeš nám blíže osvětlit název svého projektu?
... a žili šťastně, dokud neumřeli, případně: …milovali se, dokud neumřeli. Tahle věta se používá v pohádkách v návaznosti na milostné vzplanutí. Člověk by řekl, že to dnes nikdo nemůže brát vážně. Jenže romantická představa lásky, která má šťastný konec - což logicky nemůže být nic jiného než neomylnost milostného vzplanutí a jeho trvání až do smrti, je velmi zakořeněná. Fakt, že je realita jiná, vytrvale vytěsňujeme.
Co tě inspirovalo k tvorbě inscenace?
V posledních letech mě zaujala tvorba britského spisovatele Juliana Barnese, především jeho román Jak to vlastně bylo? (Talking It Over). Je to brilantní příběh milostného trojúhelníku, ve kterém autor zajímavě uvažuje o problematice milostných vztahů a trefně vystihuje jejich realitu a paradoxy.
Je představení spíše taneční či divadelní?
Jde o taneční divadlo, ve kterém je vždy důležitější forma, způsob vyprávění, tedy tanec než vyprávěný příběh.