Ana Dubljević, Kasia Kania, Marja Christians: DANCE FLOOR 2022

BAZAAR 2024

Koncept, performance:
Ana Dubljević, Kasia Kania, Marja Christians

Hudba:
700WET / Marja Christians + Cid Hohner 

Video:
Andrea H. Catala 

Dramaturgie:
Zrinka Užbinec

Světelný design, scénografie:
Dana Maxim

Spolupráce na konceptu, produkční podpora:
Liesa Harzer  

Produkce:
Marja Christians / Juicy Frictions 

Délka:
60 minut 

Jazyk:
angličtina 

Vítejte v troskách kapitalismu, vážení turisté!

Nezapomeňte si sebou vzít ochranu proti slunci, protože se budeme potit uprostřed arény bývalého socialistického luxusního hotelu. Hotel Haludovo Palace a taneční parket čekají právě na Vás. Pojďme se sejít u modrého, blankytného moře, abychom naslouchali našim dírám slasti za hudebního doprovodu feministického alba: 700WET riskujícího šťavnaté zvuky, aby svádělo naše v pandemii a kapitalistických troskách ztracené libido. Setrvejme v troskách, buďme mokří a unavení, hloupí a nadržení, naštvaní a depresivní. Teď i potom.

S úctou,
samoorganizované jevištní bytosti.”

 

Na chorvatském ostrově Krk stojí dnes již zchátralý brutalistní hotel jehož betonové stěny v sobě zrcadlí bouřlivé změny odehrávající se na území bývalé Jugoslávie. Haludovo Palace ale přece jenom něčím vyčnívá. Váže se k němu totiž opulentní investice 45 milionů dolarů z kapsy amerického zakladatele světově proslulého porno časopisu Penthouse Boba Guccione. Peníze pošpiněné nemocným a patriarchátem zdeformovaným pohledem na ženské tělo a sexualitu. 

Inscenace Dance Floor 2022 je jakýmsi dokumentárním a zároveň silně tělesným subjektivním výzkumem tří umělkyň (Ana Dubljević, Kasia Kania, Marja Christians), jejichž hlavním cílem je transformovat stereotypní vnímání těla a uvádět ho do nových kontextů, do feministické „pornokrajiny“. Jejich dílo klade mnoho otázek a rozžívá taneční parket bývalého socialistického luxusu zcela novým nábojem.

Den po představení povede Ana Dubljević čtenařskou skupinu Feminist Pornscapes v rámci našeho projektu SDÍLENÍ ODVÁŽNÉ PRAXE.

 


Ana Dubljević, Kasia Kania a Marja Christians se setkaly během magisterského studia oboru Choreografie a performance na Justus-Liebig-Universität v Giessenu.

Zkoumání těla z queer a feministické perspektivy, kterému se věnovaly již dříve v uměleckém kolektivu christians//schwenk, dále rozvíjely v inscenacích Tender Fights 2020 a Dance Floor 2022. S humorem a analytickou přesností využívají umělkyně sílu performance ke zpochybňování zaběhlých vzorců vnímání a tradičních obrazů těla, aby upozornily na mocenské struktury.

Představení je součástí festivalu BAZAAR, více informací a kompletní programu naleznete zde.

Vstupenky

#tanecpraha