Koncept, choreografie
Thomas Steyaert
Účinkující
DOT504 - Davide Sportelli, Justyna Kalbarczyk
Hudba
Raul Maia, Thomas Steyaert
Světelný design
Martin Hamouz
Zvuk
Tomáš Novotný
Umělecký ředitel
Lenka Ottová
Manažer produkce
Jana Martinů
Projekt zkoumá uměleckou praxi a systém mnohostranných možností neformální fyzické komunikace mezi umělci. Vzájemná závislost pohání vnímání a zpracovávání podnětů, které se tak v reálném čase pokoušíme pojmenovat. Vznikající a neustále se obnovující tok pohybových informací vytváří pro diváka četné významy, úrovně pokynů a pocitů.
Místo předvádění předem dohodnutého děje se tak umělci pomocí jakési fyzické diskuse svých těl snaží vyjádřit to, co o svých protějšcích z jejich pohybů chápou - a nebo také nechápou.
Tato tělesná zkušenost může být viděna jako analogie k vnitřním společenských pohybům – různým hnutím, která zkoušejí, mapují a mění specifickou existující společenskou strukturu v určitém časovém okamžiku, vytváří možnosti různého chápání, stejně jako uznávání základních lidských hodnot a aspektů vzájemných vztahů.
Tři otázky pro Thomase Steyaerta:
Můžete nám říct něco víc k názvu představení, který zní Score #44?
Název odkazuje k samotnému tvůrčímu procesu, metodě, kterou jsme zvolili. Každý den vytvoříme jednu nebo víc sestav, struktur (anglicky score) a ty ten daný den zkoušíme. Tento repetitivní vzorec nám umožňuje důkladně prozkoumat a pojmenovat určité způsoby pohybového vyjádření. Tanečníci se oddávají fyzickému dialogu v reálném čase a z těchto tanečních módů neustále “dolují” nové pohybové formy.
Na scéně se objeví velmi výrazné, leč velmi odlišné taneční osobnosti. Jakou roli v představení hraje právě jejich interakce?
Hnacím motorem interakce interpretů je tu závislost. Jakýkoli podnět je vnímán a zpracován v reálném čase. Tento proces neustále generuje a regeneruje nové pohybové informace, které nesou mnohoznačné významy, pocity a podněty - jak pro tanečníky, tak pro diváka.
Jde převážně o taneční, pohybové nebo divadelní představení?
Score #44 je představením se silnou performativní a pohybovou složkou.