Rukavičkářské závody

Tereza Lenerová a kol.

Česká taneční platforma

KONCEPT, CHOREOGRAFIE A REŽIE:
Tereza Lenerová

TVORBA, INTERPRETACE:
Andrea Miltnerová, Jitka Čechová

DRAMATURGIE:
Maja Hriešik

HUDBA A ZVUKOVÝ DESIGN:
Floex

SVĚTELNÝ DESIGN:
Jan Hugo Hejzlar

KOSTÝMY:
Radka Vyplašilová

PRODUKCE:
Tactic

VÝKONNÁ PRODUKCE:
Romana Packová

KOPRODUCENT:
Tanec Praha z.ú. / PONEC - divadlo pro tanec 

PODĚKOVÁNÍ:
Markéta Perroud, Markéta Bártů, Veronika Hladká, Ema Šlechtová, Kristýna Šimsová, Valerie Hrubešová, Natálie Vacková, Ivana a Sláva Lenerovi, Filip Polanský

ZA FINANČNÍ PODPORY:
Ministerstvo kultury České republiky, Hlavní město Praha, Státní fond kultury, Micro and Macro Dramaturgies in Dance Ponec – podpořeno z programu EU Kreativní Evropa, projekt byl realizován za finanční spoluúčasti EU prostřednictvím Národního plánu obnovy

ZA PODPORY:
Studio Truhlárna a Švestkový dvůr / Plum Yard

PREMIÉRA:
27. 11. 2023, PONEC - divadlo pro tanec

DÉLKA:
45 min

VĚK:
12+

UPOZORNĚNÍ:
Představení obsahuje blikající světla a mluvené slovo v češtině a angličtině

 

      

         

 

   

Projekt byl realizován za finanční spoluúčasti EU prostřednictvím Národního plánu obnovy a Ministerstva Kultury ČR.

 

Kůže je ztělesněním tenké linie, která odděluje nitro od okolního světa. Smyslovým orgánem, kterým okolní svět vnímáme, vzácným materiálem. Povrch těla může být i odrazem nitra. Naše kůže je přecitlivělá, stejně jako celá společnost - obnažená a vyděšená. Co o nás vypovídá a jakou má hodnotu? Ve světě, který jsme vytvořili, nás už nedokáže ochránit, a tak jím raději procházíme "v rukavičkách".

Od nepaměti zabíjíme zvířata, abychom oblékli jejich kůži na svou. Aby nás hřála, chránila, zkrášlovala. Bereme na sebe odpovědnost za upřednostnění užitku povrchu před zachováním života uvnitř. Postupem času koželužské řemeslo vymírá. Ne proto, že bychom se do pružné a houževnaté kůže nechtěli dál oblékat, ale proto, že člověka nahradil stroj. Se smrtí totiž nechceme mít dál nic společného. 

V Rukavičkářských závodech je člověk a zvíře v objetí. Kdo z nich je ohroženým druhem a co tady vlastně vymírá? Ocitněte se na chvíli v kůži někoho či něčeho jiného.

 


Tereza Lenerová vystudovala The Theaterschool v Amsterdamu. Zkušenosti sbírala nejprve jako tanečnice u různých choreografů v ČR a zahraničí. Později se jako choreografka s Einat Ganz kvalifikovala na Aerowaves Spring Forward s duetem Proměnná. Pro další experimenty spoluzaložila prostor Truhlárna, kde vytvořila svoje dosud nejúspěšnější sólo Švihla, oceněné hlavní cenou na České taneční platformě a řadou pozvání do zahraničí na prestižní festivaly. Její další dílo Nepřestávej je součástí prestižního výběru AerowavesTwenty21. V roce 2021 uvedla představení dis pla y, které vytvořila s Jitkou Čechovou a které získalo hlavní cenu České taneční platformy 2022, a Existuje dojem bytí.

Andrea Miltnerová je Britská tanečnice a choreografka českého původu, trvale žije v Praze. Její sólová představení Tanec magnetické balerínky (Aerowaves) a Tranzmutace (evropský Move-Award quality label) byla úspěšně uvedena a uznávána napříč Evropou. Hluboký zájem o barokní estetiku ji přivedl k režisérské a choreografické spolupráci s Collegiem 1704, Musicou Florea, Collegiem Marianum a Aalto Theater v Essenu. Jako tanečnice pravidelně spolupracovala s choreografkou Françoise Denieau, v jejíchž inscenacích účinkovala po celé Francii včetně Opéra Comique a Opéra Royale, v Lucembursku, v Lausanne, v Londýně (Barbican), v Moskvě (Bolshoi Theatre) a New Yorku (BAM).

Jitka Čechová je absolventkou Konzervatoře Duncan centre (2017). V rámci studia se zúčastnila taneční stáže v New York City (Professional Certificate Studies Program José Limón Dance Foundation), několika výzkumných studijních programů současného tance (v Belgii a Holandsku) a výzkumného pobytu v Číně (CEEC Summer Dance Camp 2017) zaměřeného na klasickou čínskou techniku, kung-fu, interpretaci a tvorbu. V roce 2022 absolvovala magisterský obor Performing Public Space na škole Fontys v Holandsku. Je spoluautorkou představení dis pla y, které bylo oceněné hlavní cenou České taneční platformy (2022). Jako tanečnice spolupracovala na projektech např.: White Piece (ch.: Sofia Krantz), Pulsar (ch.: Michal Záhora) Vyprovokuj (se) tancem! (autor: Michal Nikodem), Rotas Afora (autor: Flavia Tapias) a Existuje dojem bytí (autor: Tereza Lenerová). V současné době se Jitka věnuje interpretaci, choreografii a umění ve veřejném prostoru.

 

www.lenerova.com

​  ​ 

Vstupenky

Foto: Adéla Vosičková
Foto: Vojtěch Brtnický

#tanecpraha