Proč k představení zvolit i dílnu? 

Dílny pomáhají dětem pochopit, vstřebat a rozvinout tvořivé principy z představení. Přímo s tvůrci mají možnost nejen bezprostředně/společně reflektovat inscenaci, ale především si vyzkoušet tvůrčí proces a možnosti pohybového ztvárnění různých, často abstraktních témat.
Děti tak nenásilnou, zážitkovou formou přicházejí do kontaktu se současným tancem. Díky tomu se jim otevírají nové možnosti vnímání tanečního díla.

 

Nestačí nám interakce a diskuze po představení?

V divadle jsou děti součástí představení, které vnímají všemi smysly a jsou do představení a prostředí vtaženi. Taneční dílna ve škole je práce, kde se žáci stávají malými tanečníky a zažívají propojení myšlenky, fantazie, slova a skutečné živé hry na housle se svým vlastním tělem.” (reference od paní učitelky ZŠ)

 

Kdy a kde dílny probíhají?

Dílny mohou proběhnout před nebo po zhlédnutí představení, a to přímo u vás ve škole. Realizují se v tělocvičně, popř. i ve třídě nebo jiném vyhovujícím prostoru. Je možné si objednat dílnu i pro několik tříd po sobě. Datum a čas závisí na společné domluvě.

 

Kdo dílny vede?

Dílny vedou profesionální umělci a umělkyně z daných představení (zpravidla choreografové/tanečníci a hudebníci).

 

Jak dílny probíhají?

Dílny trvají zpravidla jednu vyučovací hodinu za doprovodu živé hudby a vedení profesionálního lektora či lektorky. 

 

Co se děti naučí?

Kromě pohybu dílny rozvíjí představivost, tvořivost, abstraktní myšlení, schopnost samostatné či skupinové práce, a především pohybového sebevyjádření. Díky živému hudebnímu doprovodu také schopnost vnímat a reagovat na hudbu. Zároveň dětem přibližují principy práce s prostorem, dynamikou a těžištěm jejich těla.

 

Pokud stále váháte, zda dílnu pro vaši školu objednat, možná vám v rozhodování pomohou dojmy paní učitelky Volejníkové, která s námi už dílnu zažila.

 

Proč jste zvolila k představení také dílnu a co podle Vás dětem přinesla navíc ve srovnání s představením?

„Taneční dílnu, která navazuje na představení Karneval zvířat, jsem vybírala s přesvědčením, že prohloubí zážitek, který žáci vstřebají v divadle. 

V divadle jsou děti součástí představení, které vnímají všemi smysly a jsou do představení a prostředí vtaženi. Taneční dílna ve škole je práce, kde se žáci stávají malými tanečníky a zažívají propojení myšlenky, fantazie, slova a skutečné živé hry na housle se svým vlastním tělem. V úzké spolupráci, vedením a podporou profesionální tanečnice Báry Látalové si zakoušejí pohybovat vlastním tělem jako výrazovým prostředkem. Tento přímý kontakt a radost z "díla" jim přináší zase jiný druh prožitku.

Mám pocit, že takový způsob osobnostního rozvoje do školy patří a jsem ráda, že děti všechny tyto aspekty ve svém hodnocení taneční dílny ve škole velmi citlivě vystihly. 

Bylo to úžasné!”

Mgr. Daniela Volejníková, třídní učitelka II.C
ZŠ Nad vodovodem

#tanecpraha