Tereza Lenerová a kol.

 

Tereza Lenerová - absolventka The Theaterschool v Amsterdamu sbírala své zkušenosti v ČR i zahraničí nejprve jako tanečnice. Později se jako choreografka s Einat Ganz a duetem Proměnná kvalifikovala na Aerowaves Spring Forward. Pro další experimenty spoluzaložila prostor Truhlárna, kde vytvořila svoje dosud nejúspěšnější sólo Švihla, oceněné hlavní cenou České taneční platformy 2017. Se sólem hostovala na řadě prestižních zahraničních festivalů jako jsou Rencontres chorégraphiques internationales de Seine-Saint-Denis, Julidans NEXT, Tanzmesse a dalších. Často spolupracuje s osobnostmi z hudebního, výtvarného, filmového nebo divadelně režijního prostředí. Dlouhodobě vytváří projekty s Tomášem Dvořákem alias Floexem, výtvarným umělcem Adamem Vačkářem a světelným designerem Janem Hugem Hejzlarem.Její další dílo Nepřestávej se stalo součástí prestižního výběru AerowavesTwenty21. V roce 2021 uvedla představení dis pla y, za které se spoluautorkou Jitkou Čechovou získala hlavní cenu České taneční platformy 2022, a Existuje dojem bytí. V roce 2023 založila spolek tactic, pod kterým vzniklo nejnovější představení Rukavičkářské závody a právě vzniká nový projekt Jitky Čechové s názvem The world that can’t stop talking.

Jiří Havlíček je umělec a kurátor. Natočil několik krátkých filmů, mj. Zajatci filmu (2012), Film Týden (2016) a Revue Kroky (2022). Je spoluautorem snímku Rekonstrukce (2018), který byl nominován na European Film Award 2019 za nejlepší krátký film. Napsal novelu Teorie duchů (2018). V současnosti působí jako asistent v ateliéru Intermédia 3 na AVU v Praze.

Maja Hriešik se narodila v Novi Sadu, v bývalé Jugoslávii. Od konce 90. let žije na Slovensku, kde absolvovala studium estetiky, divadelní režie a dramaturgie. Na poli dramaturgie pracuje v různých médiích (tanec, opera, film), osciluje mezi uměním a aktivismem, teorií a praxí. Jako taneční dramaturgyně spolupracuje se slovenskými a českými choreografy a choreografkami různých generací i ve vícerých evropských institucích. Je jednou ze zakládajících členek slovenského komunitního projektu PlaST a rezidenčního centra Telocvičňa, jejichž smyslem je komplexní rozvoj slovenského současného tance. 

Andrea Miltnerová je britská tanečnice a choreografka českého původu, trvale žijící v Praze. Její sólová představení Tanec magnetické balerínky (Aerowaves) a Tranzmutace (evropský Move-Award quality label) byla úspěšně uvedena a uznávána napříč Evropou. Hluboký zájem o barokní estetiku ji přivedl k režisérské a choreografické spolupráci s Collegiem 1704, Musicou Florea, Collegiem Marianum a Aalto Theater v Essenu. Jako tanečnice pravidelně spolupracovala s choreografkou Françoise Denieau, v jejíchž inscenacích účinkovala po celé Francii včetně Opéra Comique a Opéra Royale, v Lucembursku, v Lausanne, v Londýně (Barbican), v Moskvě (Bolshoi Theatre) a New Yorku (BAM).

Jitka Čechová je performerka a choreografka, která po studiu na taneční konzervatoři Duncan centre vystudovala magisterský obor Performing Public Space (PPS) na škole Fontys University of Applied Sciences v Nizozemí. Jitka se věnuje jak interpretaci, tak tvorbě autorských děl a site specific intervencí ve veřejném prostoru. Momentálně ji můžete vidět v inscenacích Together Alone od ukrajinské choreografky Yany Reutové, Existuje dojem bytí od Terezy Lenerové, Vyprovokuj (se) tancem od psychologa Michala Nikodéma nebo Altalitious od tanečníka Petra Šavela. Momentálně spolupracuje se spolkem POCKETART na nové inscenaci Fairy Tales. S inscenací dis pla y, jehož je spoluautorkou, získala v minulém roce hlavní cenu poroty České taneční platformy.

Tomáš Dvořák, aka Floex, patří mezi dlouhodobé stálice elektronické hudební scény. Jeho nezaměnitelný rukopis, stmelující elektronickou a akustickou hudbu do unikátní atmosferické podoby, rezonuje nejen na tuzemské scéně, ale i v zahraničí, již více jak 25 let. Vedle řady autorských desek složil hudbu k několika úspěšným videoherním soundtrackům, filmům i tanečním představením (Samorost, Machinarium, Papetura, Je Suis Karl). Na posledním albu A Portrait of John Dee, vydaném pod německou značkou Mercury KX, spolupracoval s britským producentem Tomem Hodgem, se kterým se posunul k fúzi elektronické a vážné hudby. Je rovněž autorem řady interaktivních multimediálních instalací jako je RGB, Křižovatka, Archifon (spolupráce s Initi). Za svou hudbu získal řadu ocenění, včetně pěti Andělů.

Jan Hugo Hejzlar je osvětlovač a light designer. Spolupracuje se soubory napříč divadelními žánry: činohra (MDP Komedie), nový cirkus (Cirk la Putyka), balet (Dekkadancers), tanec (LVC). V divadle PONEC vytvořil světla pro Existuje dojem bytí (Tereza Lenerová a kol.) a Bodies together (POCKETART).

Radka Vyplašilová je absolventkou Ateliéru scénografie na JAMU Brno. Spolupracovala s několika českými divadly (BuranTeatre, MeetFactory, ND Brno, Západočeské divadlo Cheb). V poslední době vytvořila například kostýmy pro inscenaci Moby Dick (HaDivadlo) nebo Noru.




#tanecpraha