Marie Gourdain & Felix Baumann

 

Marie Gourdain

Marie Gourdain je francouzská choreografka, scénografka a vizuální umělkyně. Rozvíjí své umělecké aktivity mezi Prahou a Lyonem. V její práci se prolíná její vzdělání v oblasti vizuálního umění se současným tancem a opírá se o prvky grafické a sochařské kompozice a detailní analýzy pohybu. Vystudovala animaci na ENSAD Paris a VŠUP v Praze. V roce 2015 se připojila k česko-francouzskému kolektivu tance a fyzického divadla tYhle a započala svou choreografickou dráhu. Ve spolupráci vytvořili pět představení: UN (2016), LEGOrytmus (2017), Medúza (2018), Mu---Tation (2021) a Icarus (2021). Za svou choreografickou práci dostala Marie v roce 2020 první mezinárodní Caroline-Neuberové-Stipendium od města Lipsko. Nedávno ve Francii založila nový soubor Matière Mobile. 

 

Felix Baumann

Felix Baumann žije v Berlíně a od roku 2016 působí na mezinárodním poli jako taneční a divadelní tvůrce na volné noze. Po ukončení studia fyzického divadla na švýcarské umělecké škole Accademia Teatro Dimitri založil skupinu  "Von B bis Z | Baumann&Zöller GbR", v jejíchž projektech se pohybuje na hranici tance, fyzického divadla, cirkusu a vizuálního umění. Ve svém výzkumu a praxi uplatňuje interdisciplinární přístup a využívá tělo v akci jako nástroj, jímž vtipně poukazuje na absurdity lidského života. Jeho nejnovější práce se zabývají zejména vztahem těla a scénografického materiálu.

 

Sean Henderson

Sean Henderson je v současnosti členem Divadla Continuo a zároveň spolupracuje se skupinami Von B bis Z (DE), tYhle (CZ) a  Matière Mobile (FR). Titul magistra umění získal na italské Accademia dell’Arte, kde studoval pod vedením rozmanitých uměleckých souborů včetně cirkusové školy FLIC z Turína (IT), zakladatelů Roy Hart Theatre (FR) a německého divadelního souboru Familie Flöz. Prostřednictvím svých zkušeností ze sportu i divadla se snaží zkoumat spojnice různých pohybových oblastí, které představují cestu a vstupní bránu do světa pohybového divadla, jež kombinuje adaptivní a reaktivní povahu sportu s hrou a otevřeností divadla.

 

Johana Pocková

Johana Pocková je choreografka a tanečnice působící v Praze; věnuje se současnému tanci, fyzickému divadlu a múzickým uměním. V roce 2019 založila POCKETART jako platformu pro autorské inscenace. Vytvořila pět celovečerních produkcí a další participativní projekty (pro seniory, děti; venkovní formát apod.) ve spolupráci s ostatními umělci. Některé projekty byly součástí Aerowaves, České taneční platformy a jiných festivalů u nás i v zahraničí. Coby performerka spolupracuje se soubory Tantehorse a tYhle. Studovala na konzervatoři Duncan centre v Praze a  Experimentální taneční akademii v Salzburku (SEAD); získala stipendium na prestižních školách Peridance Capezio Centre a Limon Institute v New Yorku. Ve své tvorbě se zabývá tématy, která přesahují osobní zkušenost jednotlivce a dotýkají se společenských problémů, jako například mediální manipulace, světové hrozby v oblasti životního prostředí aj. Tato témata se snaží přiblížit komplexně, k čemuž využívá detailní práci a celou škálu divadelních prostředků.

 

Halka Třešňáková

Halka J. Třešňáková je herečka a pohybářka. Můžeme ji vidět ve výrazně pohybových rolích v divadle (Meetfactory, Studio hrdinů, divadlo Komedie, Divadlo vosto5). Založila mezinárodní divadelní skupinu Secondhand women a je členkou Mothers Artlovers. V  poslední dekádě výrazně působí na filmové scéně a opakovaně pracuje s českými režiséry jako je Marek Najbrt, David Ondříček, Jiří Havelka, Bohdan Sláma či Dan Wlodarczyk. (Viz OF Agency) Halka se prioritně zabývá pohybem a choreograficky se podílí v divadlech či  na českém oceňovaném filmu Okupace. Halka v současnosti učí na Filmové Akademii Muzických umění. Za různou prací často vyjíždí do zahraničí, kde také jako emigrantská dcera vyrůstala. Má dva syny a žije se svým manželem na hranici Vinohrad a milovaného Žižkova. 

 

Till Jenewein

Till Jenewein je německý tanečník působící v Budapešti. Ztráta oka ho přivedla na dráhu tance a pohybu na izraelské škole Hangar Adama. Předtím si tanec užíval pouze během večírků, kvůli nimž se ho mnoho lidí ptalo na extázi. Byl ovšem střízlivý. Po ukončení studií na Akademii současného tance v Budapešti v roce 2019 skrz práci s tanečnicí Tijen Lawton (TR) a vlastní taneční film Raft začal projevovat svůj fyzický výzkum somatiky, improvizačních stavů a postav. V poslední době spolupracoval s Antonem Lachkym (SK/BE) na tanečním filmu Bunker a jako tanečník účinkoval ve snímku Flying Bodies (HU). V současnosti vystupuje v nové inscenaci Seismic Marie Gourdian (FR) a Felixe Baumanna (DE). 

 

Zuzana Režná

Zuzana Režná se věnuje světelnému designu pro inscenace fyzického divadla a taneční projekty. Je absolventkou světelného designu na Divadelní fakultě Janáčkovy akademie múzických umění v Brně. Během studií spolupracovala s belgickou choreografkou Karine Ponties na inscenaci Pisum Sativum, zúčastnila se workshopů Institutu světelného designu v Praze a absolvovala stáž u taneční skupiny Sasha Waltz & Guests v Berlíně. V současné době spolupracuje se souborem fyzického divadla tYhle, kde vytvořila světelný design pro inscenace Umbilicus, Un, Výš, Medúza, Zápas s jazykem, Mu---Tation a Obývací pokoj. Dále spolupracuje s těmito umělci a soubory: Marta Kuczyńska, polský spolek nového cirkusu Kejos The-At-Er, Marek Menšík a Sláva Zubkov, Matthew Rogers a Chris Leuenberger, Markéta Stránská a Jean Gaudin, Viktor Černický, Tereza Lenerová, Peter Šavel, švédský soubor Svalbard Company a Katharina Schmitt.

 

Honza Tomšů

Scénograf, hudebník, kutil. Vyznavač DIY a osobní odpovědnosti za svět kolem sebe. Absolvoval Mediální studia na Univerzitě Palackého a Katedru alternativního a loutkového divadla – obor Scénografie na Divadelní akademii múzických umění v Praze. Ve své umělecké praxi prosazuje metodu experimentu, flexibilitu a aktivizaci recipienta uměleckého díla i ve fázi procesu a udržitelnosti umění. Spolupracoval například s Národním divadlem, Divadlem Na zábradlí, Husou na provázku, Experimentálním centrem NOD či Městským divadlem ve Zlíně. Je pořadatelem Přehlídky současného umění a filmové animace PAF, olomouckého literárního festivalu LITR a zakladatelem zlínské kulturní platformy Zvěřinec.

 

Thibault Cohade

Thibault Cohade se zajímá zejména o instrumentální a elektronickou hudbu. Je otevřený různým uměleckým formám a estetice, studoval na francouzské Vyšší národní konzervatoři hudby a tance v Lyonu, kde absolvoval magisterský program filmová a scénická kompozice v roce 2019. Deset let se pohybuje nejen ve filmovém průmyslu (seriály, krátkometrážní snímky, reklamy), ale spolupracuje i na živých vystoupeních pro divadlo, taneční inscenace a filmy s živou hudbou. Působí rovněž jako pedagog a dělí se o své zkušenosti s různými skupinami posluchačů. V roce 2019 začal na své alma mater v Lyonu vyučovat tvorbu hudby podporovanou počítačem a často se účastní interaktivních konferencí a workshopů o vztahu mezi hudbou a obrazem či tancem a hudbou.




#tanecpraha