Toto je testovací zpráva


Anotace:

Složený večer Pražského komorního baletu představí úspěšnou reprízu kreace „Teď na druhou“ v choreografii Ondřeje Vinkláta a premiéru nové choreografie Martiny Hajdyly Lacové a Andreje Petroviče „Metamorphic“.

Hostem večera bude Balet Praha junior, soubor Tanečního centra Praha – konzervatoře s choreografiemi „Identity“, „Opus 13“ a „5 nebeských sól“. Společný večer je prvním vyústěním nové spolupráce Pražského komorního baletu a Tanečního centra v Praha v oblasti zvyšování kvality uměleckého vzdělávání a rozšíření praxe studentů v profesionálním souboru.

Teď² (Pražský komorní balet)
Choreografie: Ondřej Vinklát
Hudba: Marek Pavlíček
Asistent choreografie: Igor Vejsada
Návrh kostýmů: Pavel Knolle
Návrh scénografie: Valentina Hejdová
Světelný design: Karel „Karlos“ Šimek
Tančí: 2 sólisté Pražského komorního baletu
Světová premiéra: 18.12.2016
Délka: 17 minut

Žít, znamená být vnímán. Poznat sami sebe očima druhého. Nalézt nesmrtelný život, v následcích slov a činů, jež prostupují věčností. (podle Davida Mitchella)

I-dentity (Balet Praha junior)
Choreografie: Samuel Delvaux
Hudba: Les Tambours du Bronx, Kampen, TWDY
Asistent choreografie: Pavla Konigsmarková
Scéna a kostýmy: Samuel Delvaux
Světelný design: Samuel Delvaux
Tančí: 9 tanečníků
Opus 13 (Balet Praha junior)
Choreografie: Šimon Kubáň
Hudba: Max Richter
Asistenti choreografie: Jaroslava Janečková, Viktor Svidró
Scéna a kostýmy: Šimon Kubáň, Jaroslava Janečková
Světelný design: Šimon Kubáň
Tančí: 2 tanečníci

5 nebeských sól (Balet Praha junior)
Choreografie: Lídia Wos
Hudba: Bizet/Ščedrin - Carmen
Asistent choreografie: Antonín Schneider, Natálie Housková
Scéna a kostýmy: Lídia Wos
Světelný design: Lídia Wos, Antonín Schneider
Tančí: 5 tanečníků

Metamorphic (Pražský komorní balet)
Koncept: Martina Hajdyla Lacová
Choreografie: Martina Hajdyla Lacová
Hudba: Jozef Vlk
Supervize: Andrej Petrovič
Asistent choreografie: Igor Vejsada
Kostýmy: Petra Lebdušková
Světelný design: Monika Petrušková
Tančí: 2 sólisté Pražského komorního baletu
Česká premiéra: 5.10.2017
Délka: 13 minut


„Na světě není nic tak nestálé a pokřivené jako pudy – původci našeho života. Vnáší do života dynamiku a neočekávatelnost. Sídlí někde uvnitř v našem těle. Ovládají jej, i přesto, že je skrýváme. Pudy formují náš pohyb.“

Duet Metamorphic je volně inspirován tvorbou sochaře Augusta Rodina, který formoval své sochy fascinován člověkem, přírodou a tancem. Jeho způsob zobrazení a zdramatizování lidského těla posloužilo zpětně tvůrcům duetu jako zdroj pohybu.
„Jak zkamenělý sen, jsem krásná, smrtelníci!“ (Charles Boudelaire, Květy zla)

O choreografech:

Ondřej Vinklát

Narodil se v roce 1992 v Liberci. Vystudoval Taneční konzervatoř hl.m.Prahy a po absolutoriu v roce 2011 se stal členem Bohemia baletu, kde tančil v mnoha jeho představeních a hostoval na scéně Státní opery Praha jako Basil v Donu Quijotovi (ch. J.Slavický). V září roku 2012 nastoupil do Baletu Národního Divadla. Za roli Romea v baletu Romeo a Julie (S. Prokofjev, P.Zuska) získal v roce 2014 cenu Thálie. Tančí v choreografiích G.Balanchina, J.Robbinse, J. Kyliána, W.Forsytha, Y.Vámose, J.Ch.Maillota, J.Godaniho, L. Vaculíka, P.Zusky, J.Kodeta, V. Konvalinky a dalších. V červnu roku 2015 byl jmenován 1. sólistou. V rámci představení Miniatury 2014 uvedl svou první autorskou choreografii Jakoby. Společně se Štěpánem Pecharem vytvořil choreografie Červenej čudlik, Přesně včas a Vnuknutí, které byly uvedeny na prestižních scénách ND a široce pozitivně přijaty. Společně se Štěpánem Pecharem a Markem Svobodníkem vytvořil choreografii k zahájení divadelní sezóny ND 2013/14 s názvem 131ND 56LM 31NS. V roce 2014 také ve spolupráci se Štěpánem Pecharem a Markem Svobodníkem vytvořil celovečerní představení s názvem Obrazy pro komorní scénu ND Kolowrat. Od roku 2015 vede společně se Štěpánem Pecharem a Markem Svobodníkem taneční soubor DEKKADANCERS.

Martina Hajdyla Lacová

Vystudovala Konzervatoř J. L. Belly v Banské Bystrici a Akademii múzických umění v Praze, obor Pedagogika tance. V roce 2008 absolvovala šestiměsíční studijní program na Institutu Hoger Instituut voor Dans v Antverpách, kde spolupracovala s přední belgickou choreografkou Ann van den Broek. Od roku 2006 spolupracuje s význačnými umělci, jako jsou Marta Poláková (SVK), Mirka Eliášová (CZE), Maya M. Carroll (ISR), Ji-Eun Lee (KOR), Šárka Ondrišová (SVK), Helene Weinzierl (AUT), Irina Andreeva (RUS), Rasmus Ölme (SWE), Renan Martins (BRA), Andrej Petrovič (SVK), Jiří Havelka (CZE). Je zakládající členkou taneční skupiny ME-SA (2008), se kterou vystupovala na festivalu Fringe v Edinburghu, na festivalu Spring Forward / Aerowaves 2016 a řadě dalších akcích. Od roku 2009 spolupracuje se slovenskou divadelní společností Debris a s norskou choreografkou Karen Foss, od roku 2011 se švýcarským souborem DA MOTUS! a českou taneční skupinou VerTeDance. V roli hostující učitelky spolupracuje také s různými tanečními školami a studii v České republice a na Slovensku. V roce 2015 získala českou cenu „Tanečnice roku“ za výkon v představení SuperNaturals. Za vynikající výkon v sólovém projektu L/One of the Seven byla nominována na prestižní cenu Herecké asociace „Thálie 2016“.

Andrej Petrovič

Absolvent tanečního oboru na Konzervatoři Jana Levoslava Bélly v Banské Bystrici a Hudební a taneční fakulty Vysoké školy múzických umění v Bratislavě, oboru Pedagogika klasického tance. Po absolvování konzervatoře se stal členem profesionálního tanečního Divadla Študio tanca v Banské Bystrici, kde spolupracoval s choreografkou Zuzanou Hájkovou. Po odchodu do Bratislavy byl jedním ze zakladatelů profesionální taneční skupiny Dajv, kterou vedla Marta Poláková. Jeho taneční směřování nejvíce ovlivnili tanečníci, choreografové a pedagogové Russell Maliphant, Julyen Hamilton, Martin Kilvady, Marta Poláková, Chrysa Parkinson. Jaroslav Viňarský či Giorgio Barberio Corsetti. Po odchodu ze Slovenska působil ve skupinách Editta Braun Company v Salzburgu, Fatou Traore v Bruselu, Giorgio Barberio Corsetti/Fatore Kappa Physical Theatre v Římě, Jean Abreu Dance Company v Londýně.
Vyjma tance se zajímá také o film, je spoluautorem a choreografem tanečního filmu The Day, který vznikl v roce 2004 ve spolupráci s choreografem Jurajem Korecem a režisérem Jozefem Vlkem. V Praze spolupracoval se slovenským choreografem Jaroslavem Viňarským. Od roku 2007 je členem prestižní světové Akram Khan Company v Londýmě, kde je předním tanečníkem a zároveň asistentem choreografa Akrama Khana. Spolupracoval s ním také na přípravě závěrečného ceremoniálu Letních olympijských her v Londýně. Zatím jejich poslední spolupráce se týká produkce moderního zpracování klasického baletu Giselle pro English National Ballet v Londýně. V posledních letech se Andrej věnuje i vlastní tvorbě představení (The Tempest pro SND Bratislava, Fifth pro Kecskemet city ballet v Budapešti, Rashomon effect pro National youth dance company v Londýně). Jeho poslední autorskou produkcí je první sólo z cyklu sedm božích hříchů L/one of the seven pro taneční skupinu ME-SA v Praze.