PONEC ONLINE: Z archivu VerTeDance. Naučená bezmocnost

VerTeDance & Jiří Havelka

Tvůrčí tým

Veronika Knytlová, Tereza Ondrová, Martina Hajdyla Lacová, Karolína Hejnová, Robo Nižník, Jaro Ondruš, Petr Opavský, Katarína Ďuricová, Lucia Kašiarová, Jiří Havelka, Lali Ayguade Farro, Adriana Černá, Karel Štulo, Tomáš Žižka a studenti KALD DAMU

Produkce

VerTeDance o.s. a Čtyři dny o.s.

Za podpory

Magistrát hlavního města Prahy, Ministerstvo kultury ČR, Nadace život umělce, METROSTAV a.s. a ALT@RT o.s.

PUSŤTE SI TANEC DOMŮ! 

Podívejte se na film, který zaznamenává původní zdroj inspirace k úspěšnému představení Korekce. Po více než 100 reprízách u nás i v zahraničí málokdo ví, že divadelnímu zpracování předcházel site-specific projekt v budově ORCO – někdejších Elektrických podniků, bývalých lázních – a že byl inspirován literární předlohou z prostředí komunistického lágru padesátých let. Už jste u nás Korekci viděli? Přidejte svému zážitku další rozměr. Pokud ne – připravte půdu pod reprízu, kterou uvidíte živě v divadle PONEC!

Film zveřejníme 14. května ve 20:00 a bude dostupný k zhlédnutí až do půlnoci. 

 

Pokud chcete film zvětšit na celou obrazovku, otevřete si ho v novém okně ZDE a následně klikněte na ikonku v pravém dolním rohu.

 

RÁDI BYSTE NÁS PODPOŘILI?

Film je přístupný pro všechny zdarma, ale pokud byste chtěli podpořit umělce působící v divadle PONEC, velmi nás tím potěšíte. 
Podporu jim můžete vyjádřit na dárcovských platformách:
→ DONIO 
→ DARUJME
nebo tím v síti GoOut tím, že si koupíte "lístek" na představení. 

Moc si toho vážíme a děkujeme! 

 

O PŘEDSTAVENÍ

SITE SPECIFIC V BUDOVĚ ORCO

Místo kdysi čisté, teplé, určené k odpočinku, očistě těla. Dnes zpustošené, až hrůzu nahánějící, postrádající jakoukoli údržbu a péči avšak s neoddiskutovatelným architektonickým chrismatem. Nová inscenace VerTeDance opustila svůj obvyklý prostor pražského domovského divadla Ponec, aby se vrhla do suterénu bývalých lázní. Projekt je volně inspirován knihou Dagmar Šimkové „Byly jsme tam taky“ z prostředí komunistického lágru padesátých let. Rozpor původního účelu místa s jeho současným stavem rezonuje s osudy lidí, kteří byli za projev ušlechtilosti ducha týráni a zabíjeni. Téma věznění je nahlíženo z několika stran. Limity prostoru, prázdnota času, hranice samoty, bohatství a svoboda vnitřního světa lidí žijících v omezených podmínkách, nebo naopak síla vlastní představy jinak svobodného člověka, která mu brání v dosažení skutečného životního naplnění.

Sledujeme svébytné filmové dílo nebo jen záznam 24 bezpečnostních kamer? Jejich nebezpečná všudypřítomnost není příjemná „odsouzeným“ ani divákům. Bezmoc v každém záběru.

Vstupenky

#tanecpraha